Tuesday, July 03, 2012

Randomly Update.



#tajukkecil ; Siapa Yang Bakal Ku Panggil Sayang ?


hi lovebirds dan angrybirds dan ladybirds. kekasih gelap sihat ? skandal sihat keeeeee ? 


okay foine Nurul Ain tak kelakar. tetiba update macam tu nampak sangat ada skandal. ye lah mengaku ada skandal nama Kaer sebab boyfriend ialah Anuar Zain. please jangan heboh nanti blog hiburan tahu. *tangan kedada mata keatas* ohohoiiiiiii tajuk kemain curlass okay padahal ni random post semata. takde event yang menarik nak beritahu sebab terlalu terlalu terlaluuuuuuuu dedikasi kerja sampai kalau hari cuti memang duduk rumah kemas bilik , basuh baju kemas rumah masak sahaja. macam takde life tapi rasa seronok bila hari cuti. haaa nampak ? nampak tak ciri bakal surirumah berjaya tu ? 


akan tetapi hari tu konon rancang nak keluar main bowling dengan rakan sekerja sekali tak jadi. sedih betul. sebab ye lahhh orang ada girlfriend katanyaaaa kena lah pergi sambut hari lahir girlfriend. redha je lah kawan kawan ni konon beri sokongan supaya kekal berpanjangan jodoh mereka aamiin. dah la pada hari kejadian wah hari kejadian katanyaaa macam history sangat lah ni aku cuti so lepas Subuh tu aku macam nak tidur ke nak bangun kemas bilik sekarang sekali zzzzzzzz. memang potong markah anak dara yang perfectionist. jadi bila bangun lambat sikit terus la lintang pukang kemas rumah masak lunch segala. masak ikan jelawat masak asam pedas dan ayam paprik siap siap terus tunggu Wan datang ambil. kau Wan memang failed tau dengar arahan aku. aku dah siap wangi wangi pakai perfume baru tapi sebab kau sesat aku kena pergi cari kau yang berkereta tu sambil berjalan kaki. jalan kaki okayyyyyyy aku sampai KFC depan sana ! redha je lahhhhh. dah masuk kereta terus paksa on aircond paling kuat sebab nak keringkan peluh. nasib baik aku ni bukan jenis yang pakai make up tudung lilit kasut tinggi segala. kalau tak memang aku paku je heels tu dekat kepala dia. haha ! :D walaupun naik kereta dia yang cuak habis takut sesat merata. padahal still dalam taan perumahan aku. lepas ambil aku bergerak ambil Kak Ika. hari hari lah kena lalu tempat kerja sebab Kak Ika duduk hostel. menunggu Kak Ika pulak kemain lama. nasib baik la aku penyabar. ewahhh puji diri sendiri khennn.


dah tu bila dah bergerak semua tak tahu nak pergi mana. masing masing mati kutu. kata nak pergi Sunway je jalan jalan. sebab sebenarnya aku nak makan Waffle. suka betul makan Waffle lepas tu mixed Strawberry dan Coklat. amboi kenangan betul. lepas tu beli ice blended honeydew extra bubble. aku ni dari zaman sekolah lagi minum ice blended. dulu masa lepas sekolah selalu lepak Blueberry cafe dengan Anice Ina Dzah and Shidah minum ice blended and makan kek. curlasss tau zaman remaja dah lepak cafe kau ! lepas study dekat library memang kesana aku tuju. tapi sembunyi sembunyi sebab Mama tak suka aku makan situ. Mama kan biasalah cerewet sikit. sikit keeeeee bukan banyak ? eh seronok kau Nurul Ain buat lawak pasal Mama. kena petir baru nak insaf. :/ okay sambung cerita keluar dengan kawan. rancangan konon nak main bowling tapi sorang pun tak bawa stokin. acane wehhh ? last last Kak Ika guna kuasa yang paling tua maka decided pergi pulau la jalan jalan. foine Kak Ika foineeeeee. tol dan minyak ada banker katanya maka aku pasrah. lepas tu kemain la dorang nak lajak ke kesana sini. aku dengan tegas kata tak payah. jangan nak over. suka buat aku malu tau. :') wah matiklah nak pura pura segan gadis melayu sangatttt. 


since dua orang teman aku tu masih la kelaparan. aku dah makan nasi siap siap tapi sebab orang tu sesat nak ambil aku kan padahal jalan kerumah ni la paling senang maka terus jadi lapar balik. gittew alasan si gorgon mengandung kembar lapan. salahkan aktiviti jalan kaki sebab lapar lagi. so aku tak pernah lagi makan mee sotong tapi selalu la dengar mee tu sedap. so apa lagi aku pun bagi la idea jom kita try lepas tu boleh lepak tepi tebing sambil bergolek atas padang rumput tengok orang main layang layang. bila tengok orang main layang layang la baring la apa la baru sedar aku ni dah kenapa tak bawa kamera wehhhh. sia sia ada kamera tapi tak bawa. kamera hp tak boleh diharap sangat akan kestabilan gambarnya. maka pasrah la suruh Wan je ambil semua gambar. haha. :D


aku tahu ramai rindu nak tengok wajah aku sekarang yang mengalami pertambahan berat badan so nah. haha perasan betul kau Nurul Ain. benci tauuu.


rasa putih dan cute pulak diri aku nih. :8)

siapa kata sedap mari sini aku nak tanya beberapa soalan. ewaahh serius betul. sebab aku curios tahap mana weh kepedasan korang sampai boleh makan mee sotong ni ? aku makan pedas gilaaaaaa sampai tak tahu samada aku masih ada bibir ke tak. kebas gila. sampai menitis air mata. tu air coconut shake sedap minum 2-3 gelas. 2 gelas sebab sedap sangattttt then minta lagi sebab pedas makan mee T_T tak tahan wehhh. dah la cerita dia nak dapat mee tu kemain lama tunggu nya haaa. aku ni kalau bab tunggu makanan lambat memang emosi nak amukan. 3 kali aku bangun tanya perihal keadaan mee aku. makcik yang belakang aku tu berdua tu dia datang lambat tapi kenapa dia dapat dulu entah. terus aku emosi. Wan dah cuak. Kak Ika apatah lagi. Wan siap cakap nasib la duduk dengan gangster nih. ohoiiiii mulut aku cilikan aje si Wan ni. :P aku sopan dan lemah lembut okayyyyyy. tapi kalau bab makanan memang tegas gittew. actually kalau lambat aku okay lagi tapi kalau orang yang datang lambat dapat dulu terus nak amukan. sebab terdapat ketidakadilan disitu. ewahhhhh. over sangat dekat kedai makan pun nak macam tu. haha ! dah la selamba je bagi fakta yang pokok besar depan kami tu pokok kedua tertua di Malaysia. yang pertama dekat Pahang tu. lepas tu feeling feeling pelancong la sangat. minum air gelojoh nak bergelas gelas. pelancong kedahak namanya tuh. :D


dah makan kennyang lepak tepi tebing. yang air pantai kemain laju hari tu tak tau la kenapa. asyik la langgar batu and terpercik ke aku. ye antara ramai ramai orang bersidai dekat situ , hanya aku yang kena. basah okay baju. sabar je la. memang uji tahap kesabaran. dah la kepedasan masih belum hilang. cari penjaja jual fruits pun takde. last last lepas dah kuyup 2-3 kali , buat keputusan nak pergi tempat lain tapi sebab tak tahu jalan , maka jalan yang ikut sipi sipi je asal nanti senang cari jalan keluar. comel je rasa. tapi nasib baik la aku ingat jugak jalan area tepi bandar and Komtar tu. tengs kepada Abang Bob yang selalu bawa jalan jalan. first time pergi First Avenue. T_T cari ice blended tapi takde punnnnnnnnnnnn TT_TT Kak Ika pulak sibuk masuk Parkson. usha handbag sebab nak cari buat hantaran kahwin bulan 11 ni. yang Wan usha benda bling bling nak beli untuk annual dinner. over sangattttttt woi usha sekarang sebab dinner hujung tahu. drama tau. aku masuk brand outlet store lepas tu nampak flats murah murah banyakkk. then nampak gelang tau. nak beli. sekali bila try nampak tak cantik dengan tangan aku sebab pergelangan tangan aku kecil. jadi gelang tu nampak londeh sangat. tak kemas. sedih. :/


sebab aku dah lama tak naik feri , last was masa Angah dengan Abang Bob tak nikah pun lagi. 5 years ago kot. so Wan pun kata jom lah naik feri demi kawan dia yang dari hutan mana entah kolot sangat. syokkkkk. hehe. jakun sekejap la lepas tu bila nampak obor obor kemain bercerita pasal hidupan akuatik. aku apa lagi terus la ingat balik perihal jellyfish yang belajar dulu dulu. keluar la segala Medusa la phylum Cnidaria la produce asexual and sexual la. lepas tu bila nampak banyak sangat terus ajar yang mana aboral surface mana   proximal end proximo-distal axis la. macam good good je tahu pasal kehidupan marin padahal yang tu ingat. ahaha ! :D tapi sebab dia putih dan bergerak beramai ramai terus keluar cerita sperm bergerak macam tu lah. apakah ? redha je lah kehidupan sains ni memang nampak macam 18SX padahal cakap pasal biologi okayyy. :/


keluar tak lama pun kejap je. sebab aku memang tak akan keluar lebih dari jam 8. by 8 memang dah dekat rumah pun. curlass tau perangai anak dara macam ni. kau mampu ? ahaha *petir*. next time nak keluar lagi beramai ramai. syok juga sebab tak fikir langsung pasal kerja. rasa angin laut dari petang sampai naik feri rasa tenang je. sejuk je. sejuk dan feeling sangat sampai abang feri nak baling tali feri pun aku berkhayal. kesian dia sampai terjerit jerit suruh aku berdiri jauh sikit takut kena libas dengan tali feri. T_T mesti hilang suara dia keesokan hari sebab nak jerit bagi aku dengar lawan enjin feri. jakun sangat ke hapa aku ni weh ? redha. :/


nanti aku update lagi cerita pasal birthday celebration. hihihi. :P yang part kena kutuk 2 hari sebab Germany kalah memang takmau cerita. sakit jiwa okayy kena kutuk. last last bila Spain menang aku pulangkan paku buah keras. ngehehe. sebab Spain memang pilihan kedua lepas Germany. kira okay lah weh aku tukar team saat akhir dah. orang lain suku akhir dah menggagau cari team lain. ewahhh matiklah keji orang pasal bola. ingat terer sangat ke aku tengok bola ? haha. boleh la layan jugak sampai HOD masukkan nama aku untuk main futsal team department aku sempena friendly game lepas raya. nampak sangat dah boikot aku tak bagi aku makan lemang banyak banyak time raya. dah la raya pun kawan sekelas dulu nak kahwin. ye la semua orang nak kahwin yang aku masih la feeling Anuar Zain. mujur aku ni penyabar walaupun kadang kadang time masak tu feeling tunggu suami balik makan. ohohoiii kau dah kenapa Nurul Ain nak over drama ? :P



okay till then. esok kerja pagiiiiiiiii. and doakan Angah berjaya untuk treatment dia kali ni supaya aku dapat anak saudara lagi. Imaan dah boleh berjalan ! tak sabar tunggu raya. nak bawa dia jalan. nanti nak beli kasut Mary Jane untuk dia sepasang. :') dah 11 bulan dah dia. sekejap je. tajuk kecil tu nanti lah cerita. dah panjang sangat ni nanti letih diri aku sendiri nak scroll down bila baca blog sendiri guna hp. :D



bye ! <3





No comments: