Monday, May 28, 2012

Bukan Senang Nak Senang



#tajukkecil ; Semua Orang Akan Berubah


assalamualaikum. ewahhhh tajuk over kan macam serius sangat. tapi harap semua sihat la. tetiba je harap semua sihat la. tak kena langsung penyambungan ayat. 


sebenarnya aku ada sebab nak update tapi lupa. T_T. aku tak faham kenapa asyik lupa je sekarang. kerja seriously padat. wah padat katanyaa. aku masuk 830 sebenarnya tapi aku selalu datang awal dalam 815 macam tu dah start buat kerja. dedikasi khennnn. by 4 aku dah habis duty la. saja feeling follow doktor tu yang pukul 4 aku dah balik sebab doktor off clinics by 4 kecuali Dr Teh seorang Paed yang sangat gemar menerima patients kekadang sampai pukul 7 tak off lagi. kesian ward aide dia minta nyawa sebab patient ramai. yang selalu admitted pun patient Dr Teh la. lagi dua Paeds Dr Dinesh dengan Dr Tan CH rileks je. wah tetiba cakap pasal doktor kan. biasala ni je sumber aku cuci mata katanya. hampir semua cina dan sudah berumur. tapi paling terpaliing handsome dan kacak bergaya ialah Ortho Surgeon kita lah iaitu Mr Tan GH. amboiiiiii kacak bergaya betei dia seorang. memang cair lah tengok dia. terus rasa nak jumpa pakar cardio sebab rasa heartbeat tak stabil. gittew kan overnya haa. :D workplace sometimes okay sometimes tak okay. normal la kot sebab semua orang berjaga jaga tak nak stress tapi ter-stress pulak kan. aku lagi budak baru so agak kerap dijadikan mangsa keadaan la tapi be nice to everyone je lah prinsip aku. nak positif je tak mau negatif. tapi kalau ward aide Mr Ong memang aku rasa nak tikam dia. :P lain so far okay je. okay la kot lama lama. siang kerja kena berkomunikasi dengan patients je lah. macam macam penyakit dah aku hafal ni ha. malam aku baking. Alhamdulillah rezeki. hujung minggu ni nak kena siapkan cupcakes untuk engagement. InsyaAllah semua berjalan lancar. doakan aku eh rakan rakan. :)


hari tu aku ada cakap kan aku dapat wedding invitation. lepas tu bila cuti sekolah start lagi banyak weh aku dapat. yang kad ada yang guna facebook pun ada. nak menangis je rasa. over sangat kan sampai nak menangis. :D tapi gembira la ramai kawan aku nak kahwin dah. dapat jauhkan maksiat. yang sedihnya aku tak dapat pergiiiiiiiiiiiii ! selain dari kekangan waktu , aku cuti tak banyak. aku masuk kerja dah dekat tengah tahun so AL aku alahai ciput aje. so aku simpan untuk cuti raya. nak habiskan kualiti time bersama ibubapa la. kata nak jadi anak solehah dan mithali katanyaaaaaa. tu la sebab utama aku tak apply cuti pun untuk pergi kenduri kahwin. dah la &hb ni Umie kahwin dekat Baling. Kak Ika and all the roomates dekat hostel pergi bermalam rumah Umie tolong buat preparation semua. nak ikut jugak tapi HDU tak bagi cuti. benci ! lagipun by 8 aku kena siapkan cupcakes orang untuk kenduri lagi. risau jugak banyak jemputan aku tak pergi kang aku kahwin nati orang takmau datang. sedih je kan buat lauk sedap sedap macam ikan singgang dan budu goreng ikan kering anak gelama. amboi menu pun dah fikir untuk kenduri. dah la menu klasik Kelantan. jati diri semangat assabiyah kuat sangat la tu kononn. oh by the way hujung minggu ni jugak aku ada charity dinner untuk handicapped la. all the doctors , SRs semua ada. sekali terselit aku insan yang hina lagi dina ini disitewww. dah la rancang nak pakai kebaya pareo warna pink je cukup. tapi dinner ni iolss pakai high heels uolss. amboi perasan ladies sangat ! :D 


cakap pasal kahwin ni aku selalu jugak buat perangai emosi over drama dekat hospital. selalu cakap yang ni jodoh yang tu jodoh. nama Anuar Zain memang selalu jadi sebutan lah. selalu cakap dekat Kak Ika " Kak Ika bila Ain nak jadi isteri orang nih ? " tak pun cakap dekat Kak Villa " Kak Villa carikan Ain jodoh baik punyer sorang please ". lepas tu mereka semua bising la cakap Aki ada tu scandal sejati. rasa nak bakar hospital. tapi selalu odorang cakap Ain ni ramai jee sebut sana sebut sini habis yang gambar dalam purse tu macam mana ? amboi bocor rahsia dalam purse ada gamabr orang. klasik sangat memori simpan dlam purse macam zaman dulu. malu ai T_T. doarang selau banding la dengan Niza sebab Niza senyap je tak banyak bunyi pasal jodoh macam aku sekali terserempak dekat pasar malam berdua dengan Cik Abang ehem ehem gittew. tapi kekadang bila petang patient pun sorang dua je mula la cerita bab kahwin. seminggu dua ni bab kahwin memang in. lepas tu cerita la cita cita lepas kahwin nak jadia macam mana. aku memang dari dulu nak jadi surirumah je. nak letak syarat je dekat bakal suami nak jadi surirumah takmau kerja pejabat. takmau kerja yang keluar pagi balik petang ni. penat  kot. kalau kerja dari rumah okay takpe. kalau pergi office takmau. makanya aku tunggu lelaki yang sanggup macam tu baru kahwin la kekdahnya haaa. :D lepas tu Kak Ana selalu tanya " Ain nak ciri ciri lelaki yang macam mana ? " dengan pantas jawab ala biasa biasa je Kak Ana yang boleh terima Ain seadanya macam Anuar Zain. gittew kan. nak jugak over perasan. matiklah drama kata biasa biasa aje tapi sekali sebut nama artis. tak agak agak. tapi bila kerja hospital ni macam harap calon suami tak gila kerja sangat. tapi kalau doktor memang harapan la kan. kena bertolak ansur katanya sebab ada on-call segala bagai. kata hak milik masyarakat jadi tak boleh nak sentaps kalau laki aku kena panggil pergi hospital. nak merajuk over pun tak mampu. kang kau baru nak feeling laki kau tak peduli kau sekali dia dah pergi hospital nak tengok patient patah tulang. terus sendiri merempan dalam bilik. tu kalau doktor. kalau engineer yang selalu outstation acane ? aku ni dah la manja lebih kalau tahu rasa disayangi. memang manja habis la. idaman setiap lelaki untuk dijadikan isteri mithali gitu lah. ewah matiklah khenn puji diri sendiri. :D


sebelum lupa aku ada berita mengejutkan. aku kan selalu kata berat aku tak lebih 55kg kan dari dulu tapi tadi sekali timbang dekat scale ibu mengandung dah jadi 56.1 kg. sejak kerja naik 1.1kg okayyyy. kerja stress tapi makan makin banyak. ye lah time kerja kunyah roti la biskut la apa la. asyik nak kunyah makan aje. tapi beberapa hari lepas dapat penyakit. belakang dekat belah kiri tu sakit gila. rasa macam tak boleh jalan. sekali beritahu Angah terus dia diagnosis cakap sakit ni. redha je la aku kena togok air masak bergelen gelen. kerja hospital memang selalu tak sempat nak minum. dorang cakap nak kentut pun kena tahan. dapat tak gambaran betapa busyyyyyyyyyyyyyy nya tempat aku kerja. redha aje lah. tapi serius aku rasa macam aku berisi sikit. macam tahun 2010 dulu ada aku berisi tetiba muka bulat macam bola tuh. sekarang ni lebih sikit dari yang tu la. kalau dulu kesan ubat sekarang ni kesan roti yang dijual dekat HomeBakery. takpun kesan dari beras yang dimasak dekat canteen hospital. serius kalau korang tengok aku sekarang nampak la berisi. pipi dah macam pau. ye macam pau tapi ada bijan. bijan tu bahasa lemah lembut jerawat lah. :/ tapi badan still keding. pipi je timbul terus jadi macam bola. time time nak EURO dia jadi bola. yang dulu tu time World Cup rupa aku macam bola. aiyooooo tak tahu kenapa tapi asal bahagia sudah lah. tak bahagia makan hati pun buat aje bahagia. biar orang yang buat kita makan hati tu terasa yang tanpa dia pun kita bahagia. dah orang boleh bahagia tanpa fikir kita kenapa kita nak susah bersedih sendu sentap sambil makan biskut beras fikirkan dia yang berjoli bergembira? aku baru sedar yang tak payah la nak tunjuk sayang sangat sampai bersedih. buat bahagia aje dah. senang. nanti if bersedih buat dia rasa yang tanpa dia kita ni susah nak hidup. tu yang boleh buat tak tahu buat suka hati je sebab tahu orang nakkan dia and harapkan dia. rasa diri tu baguus dan penting. jadi buat apa pun rasa takde apa. ewahh drama sangat macam ni. tetiba je emo tak masal. dah la penyambungan ayat tu tak kena. selalu macam ni Nurul Ain cacamarba je main update. sabar je lah korang yang baca.  


nanti lah update lagi. bila aku dah ingat apa yang aku nak cerita sebenarnya. haha. kemain dalam lupa tu update panjang jugak dah la tak berapa motivasi update kali ni. tapi tak janji bila nak update eh. konon nak update buat cerpen la novel la apa la semua hilang dibawa angin kemana entah. hujung minggu ni bapa datang. nak pergi memancing lagi , makan durian lagi sebab bapa memang pandai pilih durian sampai tahu ada berapa ulas dalam tu , dinner lagi , baking lagi. asyik je demam sakit sana sini tapi Alhamdulillah la semangat aku kuat jugak. ewahh sempat nak memuji diri sendiri khennnnnnn. :P


jumpa lagi nanti. jaga diri bebaik weh. sekarang musim orang sakit nih. and jangan benci benci orang baru bahagia. :) <--- motivasi tu kemain lagi tau.


bye ! :)







No comments: