Thursday, June 07, 2012

Bebelan Hari Khamis



#tajukkecil ; Si Kenit.


assalamualaikum. hai semua orang yang masih setia baca blog ni ( sebenarnya hai pada diri sendiri je ) , terima kasih sebab selalu ulang alik baca blog ni ( juga cakap pada diri sendiri :D ) walaupun berselang seminggu lebih baru update. sorry blogging bukan lagi keutamaan. wahhh macam sebelum ni keutamaan la sangat khennn. busy busy orang lain pun ada masa jugak selang 2-3 hari nak update. busy busy aku memang pukul 10 dah telangkup tidur. :S. badan penat , otak pun penat weh kerja. kalau aku cerita sini korang kata aku feeling feeling macam Perdana Menteri je kan kata busy. tetapi ini serius. tak percaya , datang sendiri. jadi , sebelum ni ada beberapa peristiwa yang indah la berlaku. pertamanya Abah datang. memang yeayyyyyyyy habis la kan. Abah bawa buah fav aku iaitu buah salak , ada Ferrero Rocher jugak. then Alhamdulillah masa bapa datang dua hari HDU bagi cuti maka terus zass pergi memancing. okay tu takpe nanti kita cerita. selepas pergi memancing yang penat amat , pergi Charity Dinner untuk YRJS Home pulak. Dinner orang orang kurang upaya la. pun nanti kita cerita entri lain sebab aku malas nak upload gambar. koser aku nak upload gambar time internet slow gini. aku loading video Youtube berdurasi ewahhh berdurasi katanya yang 6min pun kena tunggu sampai laptop habis bateri. sebab memang time tu bateri tak berapa nak banyak dah peratusan dia. ahahaha ! :D okay tak kelakar.


ketika bapa mahu berangkat pulang ke Labuan , it was on Monday. aku dan Angah kena kerja dah jadi tak dapat hantar bapa pergi airport. aku pun tak tahu kenapa ramai sangat patient pada hari kejadian. terpaling ramai dalam sejarah hospital tahun ni katanya. so korang bayang la sendiri. hari hari biasa tu dekat 300 outpatient tu biasa je. ni kalau dah terpaling busy memang hazab la. tetengah busy tu tetiba ada orang UK pulak datang sebab nak jumpa doktor ortho untuk dapatkan surat kebenaran dia boleh naik flight. semua tak nak layan jadi begini lah si baju merah aka aku la kena layan. yess British accent pun keluar dengan jayanya Alhamdulillah. dah tu time time tu jugak la bapa datang untuk ucap selamat tinggal bersalam cium pipi segala di hospital. Alhamdulillah lagi sebab dapat tunjuk dedikasi depan bapa gittewwww. :') settle patient UK tu terus stress sambung kerja. yang paling tak boleh blah kawan Anthony ( patient ) tu sibuk la nak cakap Melayu. yang keluar Melayunya cuma " egak egak how long do we have to wait ? " egak egak pun bolehhh. asal faham khennn. yang Anthony ni datang sini melancong sekali kena langgar accident patah riuk segala tulang tangan and muka cedera. tu yang nak ambil surat untuk bolehkan dia balik naik flight ke UK. yang heran dari Penang tu datang kesini kemain gigih. takpe , yang penting terserlah dedikasi aku disitu. ewahhh. perasan sendiri dedikasi. bagaimanakah itu ?


so apa aku nak cerita tadi ? dah lupa lagi. haa nak cerita yang si Kenit Imaan ni dah pergi sekolah. playschool la kiranya. untuk senang cerita kita tatap la gambar. InsyaAllah raya ni balik. jadi sebab bapa baru ada seorang cucu iaitu Imaan jadi tetiba tukar keputusan tak jadi raya Labuan. raya di KB lagi tahun ni. again. so aku dah merempan sikit la sebab tak dapat jumpa kucing kucing aku kan. ni paling lama la aku tinggal dowan. masa zaman belajar dulu setiap kali cuti sem gigih aku balik Labuan bermanja bercakaran mesra dengan dowan. kali ni jumpa Imaan la pulak. tahun lepas raya dia baru keluar perut ibu , tahun ni dah besar boleh jalan dah. permainan kegemaran ialah hp dan laptop. ini salahkan papa sebab selalu ajar anak dia main gajet. main baling bukan main game ke apa eh. -..- eh nak tunjuk gambar tapi kemain panjang bebel. over macam biasa.










cepat je besar si Imaan ni. dah 10 bulan pun. berat 11.6 kg. gigi dua batang. dah pandai berdiri. rambut macam boy. tapi pakai sepit riben. rindu betul nak dukugn dia. sokayyy tunggu dia balik aku akan buli buli zaimon dia. lempang bagi puas hati. ye aku memang mak saudara yang kejam lagi zalim. :D aku kan tak suka budak budak. :P


sekarang sibuk semua cerita nka kahwin. fine lah. aku tak sedia lagi kot nak kahwin. aku dah sedar lama dah yang aku bukan nak kahwin pun. aku just nak ada wedding. buat persiapan itu ini tapi nak kahwin ? not ready lagi. nak ready apanya kalau berpisah dengan ibubapa pun kemain nak feeling menangis. padahal dah besar gajah kan. over drama sangat. lagipun aku still rasa belum puas nak mengekor Mama Abah pergi mana mana. dah terbiasa kalau pergi jalan jauh jauh , akan ada Mama Abah Baby and aku. thihihi. :P so siapa nak kahwin tu dipersilakan la dulu. aku ni mental pun tak ready lagi. bangun pagi nak tunggu pergi kerja pun menonton Oggy and the Cockroaches. apa ? Kardashian ? tak layan. tak puas lagi weh bermanja dengan ibu bapa. <3 ye aku memang sengaja malas nak fikir dah. kalau aku fikir pun , macam la ada lelaki yang nak pergi straight away jumpa Mama Abah cakap terus nak buat aku jadi isteri. cakap dekat aku saja untuk apa ? tak kemana. nuh g beritahu wali aku tuh selagi dia masih kuat berdaya pakai baju Lacoste je sentiasa main tenis dan baling pancing sejauh 1km tapi ikan tak dapat. haha :D eh derhaka gelakkan bapa sendiri yang comel. :/ jadi lebih baik aku fikir apa aku patut buat untuk tebus segala dosa aku tu semua. bagi malaikay belah kanan busy lebih. malaikat belah kiri boleh ambil cuti pulak. ;) lagipun adik beradik aku yang lain macam banyak komitmen jadi biar lah aku yang ketika zaman remaja asyik nak rebel je menebus dosa dosa silam terhadap ibubapa dengan menjaga mereka sehingga ke hari tua. gittew nak jadi anak solehah. hihihi :B


jadinya eh aku tak tahu lah nak buat penutup macam mana. nanti aku update pasal cerita memancing dan dinner amal yang ada shark fin soup yang sedap ittew. aku makan 5 mangkuk. yee lazat sehingga aku makan banyak T_T. tapi bukan shark fin betul. immitation sahaja. tapi ia lazat. apapun lazat pada Nurul Ain. bagaimana itu ? but rakan sekerja selalu kata Nurul Ain always have a wonderful thing to eat in her bag. jelas disitu dalam beg punya pelbagai makanan. -_-


till then , bye semua. teruskan bermotivasi dan postif. ewahh ceria la sangat. aku ni , membebel pun boleh panjang entri. tak faham dengan diri sendiri. :D haha !




No comments: